Jag skulle skriva om det var något man undrade över stod det i din presentation? Jag undrar hur man applicerar nagelacket på bästa sätt utan att få massa kladd på nagelbanden, du ser jag har ganska korviga fingrar och undrar om det finns någon typ av apparat man kan använda sig av? Skulle du rekommendera en blåsapa? Tacksam för svar
 

Hej! Självklart kan ni fråga om vi undrar något och jag lovar att jag ska svara så bra jag kan! :) Det kan vara lite krångligt med nagellack faktiskt. Jag tycker det kan variera rätt mycket beroende på vad man har får nagellack. Börja alltid med att smörja in händerna med någon lotion eller bodybutter, då blir det lättare att torka av eventuellt kladd. Någonting man kan tänka på om man inte vill ha så mycket kladd är att välja en ganska neutral färg. Starka färger syns mer som till exempel svart eller röd så välj istället en mjuk hudnära ton, då syns inte kladdet lika mycket. 
Jag tycker det är enklare att applicera ju bredare pensel man har, Isadora har ett bra lack med tjock pensel som jag älskar! Man behöver bara dra något enstaka drag för att täcka hela nageln och det blir inte alls lika kladdigt, sen går det ju fort också! 
Jag har personligen aldrig använt någon blåsapa, tycker mest det verkar jobbigt att sitta med den. Något annat man kan göra för att lacket ska torka snabbare är att hålla nageln under kallt vatten. Jag vet inte men jag har fått för mig att det kan hälpa. Men har man ett bra lack ska det inte behövas! Om man vill göra flera lager för att få en klarare färg så är det bäst att måla ett lager och sen gå och göra något annat så det första lagret hinner torka ordentligt innan man lägger på andra lagret. 
 
Har man verkligen svårt att pricka naglen kan man ju alltid lägga en tejp på varje sida nageln som mall, om man har ork till det!
Lycka till och hoppas du kände att du fick svar på det du undrare, Puss!
 Lacket från Loréal som jag köpte igår och såhär vart det! Älskar färgen! Det är nr 602.
Postat av: Anonym

TACK!!!!!

2013-03-22, 02:26:03 -
Postat av: Sandra

är det dina egna naglar, eller lösnaglar?=)

2013-03-23, 07:49:51 - URL: http://sandrabygden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!