Godkväll allihopa! Först vill jag välkomna alla nya läsare som har hittat hit, det är jätteroligt att se att bloggstatistiken går uppåt! Sen tänkte jag också svara på lite frågor om mitt hår och nagelslingorna. Får mycket olika frågor om håret så jag tänkte att jag svarar på dom nu i ett samlat inlägg. 
 
Jag beställde faktiskt mitt hår från ebay jag tycker att det har fungerat jättebra! Det kom fram snabbt och jag är jättenöjd med det. Det kostade runt 400 kronor för 100 slingor med 1g per slinga. Det räcker bra om man har ganska tunt eller normaltjockt hår men jag kände att jag skulle vilja ha mer så jag beställde två den här gången så får jag se hur mycket jag behöver.
Jag beställde även en tång som man använder för att sätta i slingorna. Man kan ju göra det hos en frisör men jag tyckte inte alls att det var svårt, det gick jättebra att göra det själv också om man tar hjälp av någon. Det är inte så avancerat, man ser ganska lätt hur man ska göra, men kolla på nån "how to" film på youtube först kanske haha! 
När ni beställer hår så kolla noga hur många gram det är per slinga. Det är vanligt att det bara är 5g/s och då måste man nog beställa 2 paket för det normala är 100g per huvud. 
 
Jag har ju inte tagit ur nagelslingor någon gång än men eftersom att det börjar bli dags snart så har jag kollat runt lite och det bästa sättet verkar vara att köpa ett slags "håracceton" som man häller på och sedan använder man en tång och klämmer på limmet (eller var det är) tills det låssnar. Jag kan ju återkomma med det när jag har gjort det själv, berätta hur det gick! 
 
Sen vill jag bara tillägga att jag verkligen inte är nåt hårproffs och att jag bara har läst på internet och typ märkt(?) hur man gör osv så ni vet det! Lycka till! :D 
Postat av: Anonym

HAHA! Lycka till att få ut dom! Sitter sjuuuuuuuuuukt hårt

2013-03-07, 00:00:55 -

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!